2013. március 2., szombat

Halihó

Mint akik téli álmot aludtak úgy elvesztünk. Pedig jól vannak ám a kis szőrgombolyagok!

Mogyoró nagyon lefogyott a télen, már szinte éreztem a bordáit mikor kivettem, aggódtam érte már, gondoltam megmérem, de rájöttem, hogy nem megyek sokra vele, hisz fogalmam sincs, hogy hány gramm egy törpehörcsög. Így hát utánanéztem és igencsak elcsodálkoztam. Valamiért én ha a hörikről van szó, németül keresek rögtön, mindig így kapom a legtöbb, legjobb eredményt (lásd: hörcsöglak... :) ). Most is így tettem és ezt találtam a német wikipedián: "Das Körpergewicht unterliegt einem ausgeprägten Jahresrhythmus und ist im Juli sowie August am höchsten und im Dezember oder Januar am niedrigsten. Bei Männchen reicht das Körpergewicht gewöhnlich von 19 bis 45 Gramm, bei Weibchen von 19 bis 36 Gramm. In menschlicher Obhut werden sie dagegen etwas schwerer"

Először azt hittem, hogy ez a bizonyos évszakonként változó testtömeg csak a természetben élő állatokra jellemző, így jobban utánajártam és láss csodát, több fórumon és blogon találtam olyat, ahol bizony a kis házikedvencnél is ezt tapasztálják. Mogyi 25 grammja nem is olyan kevés. Azóta pedig tényleg elkezdett felszedni néhány grammot, már egész kis husi. :)
Ő egész télen nagyon aktív volt, sokat volt ébren, sokat futott, evett, ivott.
Ellenben Dió a frászt hozta ránk pár hete is, mikor reggel azt látta a gazdija, hogy az este berakott zöldségekhez hozzá se nyúlt. Semmivel nem tudtuk előcsalni sem. Lénám már sírt, hogy biztos baja van, így oviba indulás előtt még gyorsan leszedtük róla a búvóhelyét és ez a kis muki olyan álmosan nézett ránk, hogy a sírást gyorsan kacagás váltotta fel. Ha már felkeltettük, akkor kijött enni is, így mindenki megnyugodhatott. :)

Január óta pedig egymás mellett laknak a picik, így egyszerűbb kezelni őket és nem zavarják egymást egyáltalán, nem is érdeklődnek szinte a másik iránt. Ja! És helyet cseréltek. A lányok a kezdetek óta problémáznak, hogy a fiú (Didi) van a rózsaszín, a lány (Mogyi) pedig a kék ketrecben. De Léna Bogyó és Babócás matricákkal kapta a ketrecet, így nem engedte a cserét. Mostanra a matricák java lepotyogott, így már ő kérte, hogy álljon helyre a világ rendje. Megtörtént! :)
Didi alszik és szomszédságot kap
És még néhány életkép a téli napokból:
Dió és Mogyoró
Mint látszik, új tájuk van. Ideiglenesen. Egyszerűen télen annyi magot ettek - biztos a gyengébb zöldség felhozatal miatt - hogy nem volt elég a pici tojástartó. Egy éjjel alatt kiszedtek belőle mindent. Most már kezd visszaállni a fogyasztásuk, majd visszacseréljük a tálat, hogy a gyerekek visszakaphassák a babakonyhából kölcsönzött kis edényeket. :)

1 megjegyzés:

  1. Hello!Nagyon jó a blog,a hörik pedig ennivalóak!Nekem 3 tengerimalacom van,de imádom a hörcsögöket is,főleg mióta láttam Mogyiról cuki képeket:)

    VálaszTörlés