2012. augusztus 14., kedd

Az új otthon

Huhh
Nagy fába vágtam a fejszém. A német hörcsög fórum terrárium ötletei nagyon komoly terveket szültek a fejemben. 
Azt gondoltam, hogy most a Ferplast Mini Duna ketrecének azt a verzióját veszem meg, amiben nincs semmi felszerelés, és majd én felszerelem. Aztán kiderült, hogy szerencsémre akciós egy helyen megint a beépített, ami így az üres ketrec plusz itató áránál alig 1-200 Ft-tal került többe, ráadásul volt róóózsaszín ;) így gondolva arra, hogy esetleg nem válik be a ketrec-hackelésem, mégis ezt vettük meg. Így szükség esetén van gyári emelet és miegyéb is.

A hackelés pedig, mint oly sokszor, most is az IKEA-ban kezdődött. Knuff iratpapucsra volt szükségem. Egyre, de csak kettesével árulják, ami végül jól jött, az éjjeliszekrényemen végre rend van. :) ;))
Aztán kellett hörcsögönként egy parafaalátét. Hármasával van persze, de nem olyan nagy összeg még így sem.
A nyaraláson kerestünk a nyaralónál néhány nagyjából egyforma ágat és hazahoztuk. Ezek után indulhatott a munka.

Igen. Szétszedtem az iratpapucsot. Ez lett az emelet. Mogyinál is és az új lakban is. 
A parafa alátétre pedig körben felragasztottam ragasztópisztollyal a feldarabolt ágacskákat. Ezt irigyelte meg Szonja Mogyinak, ezért ez duplán készült el. :) 
Sokáig fakockák segítségével próbálgattam, hogyan is kellene elrendezni ezeket. Mivel Mogyi méregdrága kereke tökéletesen működik, minden reményem felülmúlta (hangtalan és nem rágja szét és már rég nem is pisil bele ;) ) így kölcsönvettem, míg nem kaptam a picinek is ugyanilyet. Pár órát szórakoztam az oda-vissza pakolással! Ez tűnt a legjobbnak:
A funkció megvan, jöhet a dekorálás. A keskeny emeletre kerítés és látra kell, a nagy felső szintre pedig valami olyan, amiről sejtésem sincs, hogyan fog működni. Kavics és moha. Persze német ötlet, a fenti fórumon láttam és mivel volt itthon moha (hüllő részlegen 3-400Ft-ét lehet kapni egy zacskóval) kavics pedig úton útfélen terem, gondoltam nincs veszteni valóm. Szerintem álomszép és különleges, még ha az enyém nem is olyan tökéletes, mint az erdeti. ;) :)
Kavicsok, mohák
Ezután jött a pepecs meló.Bár az iratpapucs lyukjából kiváló köles tartó lett, de kellett kerítés, a zab tartója és a lépcsők. Mindezt titokban...

Itt még nem tűnt fel, hogy túl sok a kerítés és egyes részek nem megközelíthetőek. Később korrigáltam! :D
Végül az egyszerű fa burkolatot bekentem vékonyan faragasztóval és jól megszórtam csutkaalommal. A ragasztó azért kellett, hogy valami akkor is maradjon, mikor a többi részt már szétszórják és hogy ne mozduljon el olyan könnyen az egész. Meglepően megkötött. 
bal oldal

emelet

Már itt is van létra, ami a köleshez vezet

felülnézet



És hogy hol a ház?
Nem, a kókusz odú (hüllő részlegen találtam hármasával alig 450Ft-ért, így a sétákhoz is maradt egy búvóhely) neki is csak a villám menedék funkcióért van, a házát én építettem. Ha nem válik be, kaphat majd egyet, de szerintem jó lesz. Alul három egész pálca, felette négy harmadolt az ajtónál, felül kettő egész. A tető elmozdulása ellen pedig 2-2 féltipli van ragasztva a felső szint aljára, amik az ajtónál tartják a tetőt. Kicsit bonyolult így leírva, de elfelejtettem lefényképezni ezt a részt, majd pótolom. A ház ilyen: 
mellette a pici tál elméletben wc-ként fog üzemelni. Meglátjuk...
ott van bent alul a ház

A képek minőségéért elnézést, de titokban készült a ház, így többnyire éjjel dolgoztam, és csak akkor tudtam fotózni is, de a lényeg azért látszik azt hiszem. :) Remélem beválik!
Összeségében egy szebb ház és két szép tál árából meglett az egész. Különlegesnek különleges, szerintem eléggé természet közeli is, a praktikusság pedig majd kiderül ha megérkezik Dió vagy Eper vagy Áfonya vagy ki ti tudja mi lesz a neve a jövevénynek és hogy fog kinézni. De otthona már van! :D :))

2 megjegyzés:

  1. Dóri, ez eszméletlenül jól néz ki! Nagyon ügyes vagy! Hörcsög-álom-palota!

    VálaszTörlés
  2. Hűha!:D nagyon-nagyon ügyes vagy grat!
    a hörid biztos örült neki

    VálaszTörlés