2012. április 3., kedd

Első lépések

A hörcsög-lak kialakításakor első utam az IKEA-ba, második a Fressnapfba vezetett.

Előbbibe ugyan teljesen más céllal mentem, de nyitva volt a szemem szerencsére, hisz egy kis IKEA hackelés sosem árthat. :) Végül csak két pici tálkát vettem. A magoknak egy tojástartót és egy mini tálat a zöldségeknek. Az előbbi remek ötlet volt!! A tojástartó peremére szóródott magokat könnyű eltakarítani és garantáltan nem borítja magára az összes magot nagy igyekezetében az állatka. Ennek a peremére szokták tenni a lányok a finomságokat is, mint pl. a mazsola szemeket, hogy tuti megtalálja kis kedvencük.

A Fressnapfban egyik ámulatból estem a másikba. Sok új terméke került a polcokra, mióta legutóbb a rágcsáló részt alaposabban tanulmányoztam.

Első körben kicsi lánnyal voltunk, aki természetesen a fél boltot felvásárolta volna a még nem is ismert kis hörinek, de végül sikerült minimalizálni a dolgot és a szükséges holmikat titokban tenni a kosárba. (nagyobb kislány mellett ez már nem ment volna!)

Megvettem a faházat, ami az ex-tengerimalackáink házának kicsinyített mása. Régen is szerettem, remélem most is így lesz.
Vettem zabköteget, amit kis üvegbe helyeztem, hogy egy kis kaland is legyen a megszerzésében és dekoráljon is, ne csak a forgácsot koszolja. Ráadásul így a maradékot nem kell kidobni takarításkor, csak üvegcséstől kivenni, majd vissza.
Vettem a madárrészlegen kölest is. Először ez is egy kis mini kerámia kancsóban volt, de nagyon könnyen borult, így ezt tovább kellett később fejleszteni.

A férjem hozott a Bauhausból egyik este egy zacskó tiplit. Pár száz forint volt a 250db, és innentől kezdve csak a képzelet szabadhat határt az alkotásnak.

Az első, amit egészen biztosan tudtam, hogy készülni fog, az a felső szint pereméhez ragasztott kis kerítés. 5 vízszintes, egy függőleges tipi ragasztásával készült, a létránál kis kapuval. A kapuhoz "valami majd jó lesz" elven eltett jégkrém pálcikákat hívtam segítségül. Ezek közt is tiplik vannak, és a kapu lába is két-két egymásra ragasztott fa rudacska. A nevét - amire majd még visszatérek - alkoholos filccel írtam rá, de túl komor lett, így kapott két piros szívecskét is. :)

A felső szintet egyébként teljesen leburkoltam préselt kender és forgács lappal. Ezt a Fresiben vettem, méretre kellett szabni. Egyrészt szerintem sokkal esztétikusabb, mint a műanyag, másrészt a hörinek is jobb gondolom ezen sétikálni és nem mellékesen ez hangtalan rohangálásokat eredményez odafent is és én igyekeztem mindenhol minimálisra csökkenteni a zajt a gyerekeim nyugodt alvása végett.

A létra műanyag mivoltja igencsak elütött már a környezete többi részétől, így kapott pár fa lépcsőfokot/kapaszkodót és egy mini korlátot.

A kereket egy emelvényre helyeztem, ezáltal biztosítva újabb búvóhelyet, üreg ásási lehetőséget kicsi hörcsögünknek, végülis a természetes környezetén sem tesz mást, mint üreget ás. 
Így aztán egy, a fürdőszobában használt IKEA-s fa dobozka sosem használt tetejét tipli lábakra ragasztottam, körbe elláttam tipli kerítéssel, hogy a nagy futás közben le ne csússzon ak erék, és a jégkrém pálcikákból és még néhány tipliből lépcsőt építettem hozzá. Már csak kerék kellet...

Végére hagytam a nagy kérdőjelet.
Korábban sosem hallottam róla - mentségemre szolgál, hogy a sok hörim közt csupán kettő törpe hörcsög volt - hogy a törpehörik, ugyanúgy, ahogy a csincsillák szeretnek homokfürdőt venni. De mivel sok helyen olvastam és az összes megnézett birodalomban volt erre alkalmatosság, gondoltam egy próbát megér.

Sosem használt műanyagtálat vettem elő, köré készítettem egy tipli gyűrűt (kivehető belőle a tálka) és ehhez lépcsőt. Megtöltöttem csincsillahomokkal. Vajon fogja használni? Kételkedtem.


Még egy kisállat boltos kör várt rám a véglegesítéshez, mert pár dolgot nem kaptam, és még a kerék kérdés sem volt eldöntve, de ezt a nagy kislányom szerette volna kiválasztani. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése