2012. július 31., kedd

A titok

A nagy titok, amit már említettem az az, hogy augusztus közepén megtörik Mogyoró egyeduralma itthon. A blogban pedig már most. :) Vigyázat, hosszú lesz, de később talán jó lesz visszaemlékezni arra, hogy is került hozzánk a második kishörcsög. :)

Mikor márciusban eldöntöttük, hogy Húsvétra a lányok megkapják szívük vágyát, egy kis hörcsögöt, akkor azt terveztük, hogy egy nagy ketrecbe két kislány érkezik. Több helyen láttam, hallottam együtt, békében tartott dzsungikat, így reméltem, hogy ez működhet.
Aztán minél többet olvastam az együtt tartásról, annál jobban elbizonytalanodtam.
Nekem gyerekkoromban 95%-ban szírai aranyhörijeim voltak. Náluk kizárt az együtt tartás, sőt! Az egymás melett tartás sem egyszerű... Egy éjjel máig rejtélyes módon átmászott az egyik hörcsögöm a másikhoz. Előtte és utána sose tudott kijönni az akváriumból és mai napig nem értem hogyan mászott be a másik akváriumba, ami mellett semmi nem volt. Valószínűleg a falon kapaszkodhatott fel. A tapétán. A lényeg a lényeg, nem hittem, hogy ők ketten életben maradnak a találkozás után.... Sikerült nekik, de nagy tanulság volt! Ezért is van felül zárható, nem rácsos oldalú ketrece Mogyinak. 

De vissza a lényeghez! :)
Mogyi tenyésztőjével hosszas levelezés után abban maradtunk, hogy nem jó ötlet együtt tartani a dzsungikat sem, nem elhanyagolható az esélye, hogy egyszer csak összeverekednek én pedig nem szerettem volna a lányokat a kedvenceik véres jelenetével sokkolni.
Így akkor abban maradtunk, hogy egy kislány jön, aztán ha már úgyis külön kell tartani őket, akkor később, mikor látjuk, hogy hogyan bánnak vele, szeretnének e a lányok másik hörcsögöt is, akkor visszatérünk a kérdésre.

Szinte első perctől kezdve mondogatják, hogy milyen jó lenne ha lenne sajátja mindkettejüknek.
Mivel a kisebbik lánykának a név- és a születésnapja is nyáron van, így alkalomban nincs hiány, és mivel ő az, aki bár nagyon szereti Mogyi különleges színét és mindenkit kijavít, aki leszürkézi, hogy "dehát nem szüjke, hanem ojoszkék!" ő mindig is a világosabb hörcsögöket favorizálta. Valami számomra érthetetlen módon mindig kiválasztotta a camel színt ha hörit mutattam neki. A pearl is tetszik neki, de csak bizonyos árnyalatokban. A mandarinnal ugyanez a helyzet. Ebből a nem annyira narancsos, világosabb változat tetszik neki. Ami tiltó listás nála az a piros szem és a foltosság.
Így hát nyár elején jeleztem Anikónak, hogy augusztus közepére szeretnénk majd egy világos babát.
Úgy tűnt, nem is lesz ezzel gond, két alom is tervben volt addigra, ahol esély volt ilyen színre.
De ember tervez. A párok bár összekerültek, a kicsik csak pár héttel később születtek meg a vártnál. Augusztus legvégén lesznek majd elhozhatóak.
Így keveredtem Livihez és az Auróra tenyészethez.
Neki épp voltak világos picijei, akiket aug.15-től lehet majd elhozni.

Most a fiú/lány dilemma volt erős bennem. Együtt semmiképpen nem fogjuk tartani őket, de hogy egyszerre lesznek kint, az szinte biztos. És a lányokat ismerve az isze-pisze sem kizárt. Két esélyes volt a választás: vagy egy pearl bézs fiúcska vagy a bézs kislány lesz a választottunk. Végül hosszas rágódás után a kiscsaj mellett döntöttünk. Majd meglátjuk hogy reagálnak egymásra, de a lányok elméletben jól értik, hogy ők nem biztos, hogy olyan haverok lesznek, mint a két kutyánk. Eleinte biztos nagyon kell figyelni, de a fiú-lány párossal meg folyton figyelni kellene. :) ;)

Livi tegnap küldött új képeket a kicsikről. Csak úgy, mint egy édes hörcsögalmot megmutattam a lányoknak őket. Mindketten azonnal a bézsre mutattak, hogy az tetszik a legjobban. Virult a fejem. :)))

A nevét persze majd a leendő gazdi dönti el, így majd csak augusztus 17-én derül ki az igazság, de elöljáróban azért elmesélem, hogy jelenleg(!!) három név esélyes.
Az első a listán az Eper. Ezt a nevet találta ki Léna Mogyorónak, de végül Szonja javaslata nyert, meggyőzte a húgát, így mikor felmerült, hogy szeretne ő is hörcsögöt, akkor Eperként emlegette.
Aztán volt egy időszak, mikor Mogyi és a lányok is rákaptak az áfonyára, akkor így akarta elnevezni, de azt hiszem ez elég rövid ideig tartott, és csak ritkán említi azóta, de említi, így feljegyzem és nem felejtem el, mint a fél napig se tartó ötleteit. :)
A harmadik verzió pedig a Dió. Nekem ez a kedvencem, de igyekszem nem befolyásolni a lányt. Mogyoró és Dió... :D Tegnap este pattant ki a kishölgy fejéből, mikor Mogyoró diót evett. Ez vicces volt neki, hogy egy mogyoró eszik egy diót, mire megkérdezte, hogy akkor miért nem hívják Diónak inkább?

Mikor meggyőztem, hogy nem lehet mindig úgy hívni, amit éppen édesen eszik, akkor felkiáltott, hogy akkor legyen az ő hörcsöge majd Dió.
Azt hittem a szokásos rövid fellángolás, de nem felejtette el mára sem és mikor látta a képeket azt mondta, hogy
- Legyen ilyen színű az én Diókám!
- De Léni nem Epernek fogják hívni ha kapsz? - kérdezte a nővére.
A válasz határozott volt:
- Nem! Dió lesz!
No majd meglátjuk! :))

Egyébként megpróbáltuk - főleg az apukája ;) - lebeszélni Lénát arról, hogy még egy kisállatunk legyen, ami meglepően könnyen sikerült. "Jó, nem akarok hörcsögöt. Elég lesz a Mogyi nekünk." :O
Gondoltam magamnak nem veszek még egy hörit, de hamar kiderült, hogy csak látszatból ment bele a dologba, mert mi ezt "akartuk."
Másnap délben mikor felhoztam, hogy oké Léna, akkor találjuk ki, hogy mit szeretnél a hörcsög helyett a szülinapodra, akkor szomorú szemekkel mondta, hogy "nem tudom, de höjcsögöt máj nem lehet, mejt megigéjtem az apunak és azt nem lehet visszavonni" A szívem megszakadt ahogy mondta. Persze kiderült, hogy ha visszalehetne vonni, azonnal megtenné, mert csakis hörcsögöt szeretne. :)
A névnapján pedig még a nagyival is közölte, a "mit szeretnél névnapodra?" kérdésre, hogy Vegyél nekem icike picike hörcsögöt, mert lehet, hogy nem kapok a szülinapomra.
No itt döntöttem el, hogy kap.  :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése